ΛΗΞΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ για την υποστήριξη φοιτητών/τριών με Αναπηρία ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες για την εξεταστική του ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025

Παρακαλούμε δείτε το σχετικό αρχείο:

https://news.uoc.gr/news/2025/01-07/έντυπο_Α1_ΦμεΑ_ΦμεΕΕΑ_2025_Μ.Ι.Π.pdf

  Εξεταστική Σεπτεμβρίου :         έως 15 Ιουλίου ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ

Έντυπο Α1

Ενημέρωση φοιτητών/τριών

με Αναπηρία (ΦμεΑ)ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΦμεΕΕΑ)[1][1]

______________________________________________________________________________________

Η Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία και Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες 
( Μ.Ι.Π.) του Πανεπιστημίου Κρήτης, τηρεί αυστηρά τους κανόνες εμπιστευτικότητας και απορρήτου για οτιδήποτε αφορά τον ακαδημαϊκό κύκλο φοίτησης κάθε φοιτητή/τριας του Π.Κ., ακολουθώντας το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων 2016/679, περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. 

Συγκεκριμένα, η στήριξη των ΦμεΑ και ΦμεΕΕΑ γίνεται σε απευθείας συνεργασία με τη Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης ( Μ.Ι.Π. ), κατόπιν αιτήματος του/της φοιτητή/τριας.

Συγκεκριμένα:

Α. ΓΙΑ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΈΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Ο/Η ενδιαφερόμενος/η φοιτητής/τρια επικοινωνεί καθημερινά 9:00 – 14:00 με τη Διοικητικό κ. Καλαϊτζάκη Άννα, στο τηλέφωνο 2810394885 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης prosvasi@uoc.gr, από το ακαδημαϊκό του /της e-mail, ώστε να οριστεί προσωπική συνάντηση, είτε με την Κοινωνική Λειτουργό, κ. Λυγερούδη Πέπη, όπου θα γίνει η λήψη του κοινωνικού ιστορικού με στόχο να αποτυπώσει το παρουσιαζόμενο πρόβλημα και να υποδείξει το αίτημα ή με την Κοινωνιολόγο κ. Αρχοντάκη Αριάνα.

Β. ΓΙΑ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΈΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Ο/Η ενδιαφερόμενος/η φοιτητής/τρια επικοινωνεί καθημερινά 9:00 – 14:00 με την Κοινωνιολόγο / Διοικητικό κ. Χαμηλάκη Ειρήνη, στο τηλέφωνο 28310-77979 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης prosvasi@uoc.gr, από το ακαδημαϊκό του /της e-mail, ώστε να οριστεί προσωπική συνάντηση με την ψυχολόγο κ. Μπαρουξή Ειρήνη, όπου θα γίνει η λήψη ιστορικού, με στόχο να αποτυπώσει το παρουσιαζόμενο πρόβλημα και να υποδείξει το αίτημα.

Γ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

  • Κατά την πρώτη συνάντηση, ο/η φοιτητής/τρια προσκομίζει, μετά από συνεννόηση με την Μ.Ι.Π. ιατρικές βεβαιώσεις, αξιολογήσεις και γνωματεύσεις που τον/την αφορούν.
  • Υπογράφει έντυπα που αφορούν την συλλογή και επεξεργασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ακολουθώντας το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων 2016/679, περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. 
  • Γίνεται καταγραφή του ιστορικού & των αναγκών. Προτείνονται εξατομικευμένοι εναλλακτικοί τρόποι εκπαιδευτικών διευκολύνσεων2 που δύναται να χρησιμοποιήσει ο/η φοιτητής/τρια κατά την τελική του/της ακαδημαϊκή αξιολόγηση.
  • Συντάσσεται και αποστέλλεται γνωμοδοτική επιστολή προς τον/την Προέδρο του Τμήματος και τους/τις διδάσκοντες/ουσες, όπου αναφέρονται οι ανάγκες και οι εξατομικευμένοι προτεινόμενοι τρόποι εκπαιδευτικών διευκολύνσεων.
  • Επισημαίνεται ότι, το αίτημα του/της φοιτητή/τριας για παροχή εκπαιδευτικών διευκολύνσεων ανανεώνεται σε κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο.
  • Ο/Η φοιτητής/τρια οφείλει να καταθέτει το αίτημά του/της προς την Μ.Ι.Π. εντός των οριζόμενων προθεσμιών3, καθώς οι εκπαιδευτικές διευκολύνσεις έχουν ισχύ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (συγκεκριμένη εξεταστική περίοδο).



[1][1]

α) Άτομα πάσχοντα από σοβαρές ασθένειες (Ν.3794/ΦΕΚ Α’/156/4-9-2009, Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Φ5/1449/Β3).

Πρόκειται για φοιτητές/τριες που έχουν εισαχθεί χωρίς εξετάσεις, καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, σε ποσοστό 5% (νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης [τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση], αισθητηριακές αναπηρίες ακοής [κωφοί, βαρήκοοι], κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα).

β) Άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Πρόκειται για φοιτητές/τριες που έχουν αξιολογηθεί από αναγνωρισμένα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ. πρώην ΚΕΔΔΥ), Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής, Πιστοποιημένα Κέντρα του Υπουργείου Παιδείας για αξιολόγηση και πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, Κέντρα Ψυχικής Υγείας, ψυχιατρικές γνωματεύσεις και προσκομίζουν ειδική διαγνωστική έκθεση στην οποία αναφέρεται η περιοχή δυσκολίας (π.χ. δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία κλπ).

γ) Άλλες ειδικές κατηγορίες ή αναπηρίες

Πρόκειται για φοιτητές/τριες που κατά τη διάρκεια των σπουδών τους αντιμετωπίζουν μόνιμο ή παροδικό σωματικό ή ψυχικό πρόβλημα υγείας, το οποίο επηρεάζει την παρακολούθηση του  προγράμματος σπουδών και δεν ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα [ΔΕΠ-Υ], διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες).


2

o    Διευθέτηση εναλλακτικού τρόπου εξέτασης / αξιολόγησης (πολλαπλή επιλογή, ενδιάμεσες  εξετάσεις προόδου αντί μιας τελικής αξιολόγησης, προφορική εξέταση, μικτή εξέταση (γραπτά + συμπληρωματικά προφορικά)

o    Διευθέτηση χρόνου διεξαγωγής εξέτασης/αξιολόγησης

o    Διευθέτηση διάρκειας εξέτασης/αξιολόγησης

o    Προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό (ψηφιακή μορφή, μεγέθυνση, Braille κλπ)

o    Παροχή χρόνου προετοιμασίας (π.χ. 10-15 λεπτά πριν την εξέταση για εξοικείωση με τα θέματα πριν την εξέταση)

o    Χρήση υποστηρικτικών συσκευών από διδάσκοντες/ουσες στις παραδόσεις / διαλέξεις των μαθημάτων (π.χ. tablet, pc)

o    Χρήση υποστηρικτικών τεχνολογιών από τους/τις φοιτητές/τριες κατά τη διάρκεια των εξετάσεων / διαλέξεων.

o    Διεξαγωγή μαθημάτων και εξετάσεων σε προσβάσιμους χώρους

3

Προθεσμίες υποβολής αιτήματος

o   Χειμερινό Εξάμηνο :             έως 01 Δεκεμβρίου ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ

o   Εαρινό Εξάμηνο :                   έως 01 Απριλίου ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ

o   Εξεταστική Σεπτεμβρίου :                έως 15 Ιουλίου ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ